Φωτογραφίες
Ψηφιακή Φωτογραφία
Ψηφιακές Φωτογραφικές Μηχανές

Είσοδος

Το Θεμα της Κυριακης

Η φωτογραφία της ημέρας

Καλύτερες του μήνα

Άνοδος
Πτώση
Αμετάβλητη
Νέα είσοδος

Kavala by night

Kavala by night

Άλλη μια από δω με τη χερσόνησο της Παναγίας, νυχτερινή, πανοραμική σε 16:10 και ασπρόμαυρη. Είναι πανοραμική από 5 κάθετες με f/5,6, iso 100, 17mm και 30sec χρόνο έκθεσης. Είναι 1600px.

Slide  
Get code
Η βαθμολόγηση είναι διαθέσιμη μόνο στα μέλη. Γίνετε κι εσείς μέλος

Γενικές πληροφορίες

ΤίτλοςKavala by night
ΦωτογράφοςGeps
Συνολική Βαθμολογία284.077
Η Συνολική Βαθμολογία είναι δευτερεύουσα πληροφορία και υπολογίζεται από το άθροισμα [Βαθμολογία χρήστη Χ Karma χρήστη] όλων των βαθμολογήσεων της φωτογραφίας. Η κατάταξη των φωτογραφιών ωστόσο, γίνεται με βάση τον μέσο όρο και αναφέρεται παρακάτω ως Βαθμολογία
Προβολές630
Δημοσίευση3-Feb-17 1:24 Η φωτογραφία της ημέρας
ΚατηγορίαΑστικές
Πρόσθετη κατηγορίαΑσπρόμαυρες
Προσωπικός φάκελοςΦύση - Τοπίο - Οικολογία
Για ενήλικους μόνοΌχι

Βαθμολογία : Μόνο για μέλη

Τεχνικές πληροφορίες

ΜηχανήNikon D5100
ΔιάφραγμαΜη διαθέσιμο
ΤαχύτηταΜη διαθέσιμο
ISOΜη διαθέσιμο
Εστιακή απόστασηΜη διαθέσιμο
Φακός (μόνο για SLR μηχανές)TAMRON SP AF17-50mm f/2.8 XR VC

Ανάλυση βαθμολογίας

Η εμφάνιση βαθμολογιών είναι δυνατή μόνο στα μέλη

Παρατηρήσεις

Η δημοσίευση παρατηρήσεων γίνεται μόνο από μέλη

Theo-B.   5-Feb-17
βρε συ Γιώργο;;; Τωρα την είδα αυτή!
Πωπω! Υποδειγματικο κάδρο και ένωμα.

Εδω θα ήθελα να πω πως όποιος δεν δοκιμάσει να φτιάξει πανοραμική μέσα στην νύχτα δεν μπορεί να αντιληφθεί και τον βαθμό της δυσκολίας. Όσα "σημάδια" και να βάζεις για τα καρέ για το ένωμα μετά, ο βαθμός δυσκολίας είναι πολύ μεγαλύτερος. Συγχαρητήρια!

Για το banding που αναφέρθηκε... υπόψιν ότι μπορεί να είναι και η φωτορύπανση που ανεβαίνει σιγά, σιγά προς τα επάνω λόγο της μεγάλης έκθεσης. Μου είχε τύχει και σε εμένα κάποτε και είχα πολλές υποψίες για κάτι τέτοιο.
Aris Makropoulos   4-Feb-17
Πάρα πολύ όμορφη πανοραμική Γιώργο. Άψογη ένωση! Χωρίς να είμαι σίγουρος, έχω την αίσθηση ότι από άποψη φωτισμού ίσως ήθελε ένα στοπ κάτω (κυρίως για το φως στα κτίρια το λέω).
antonio boboneras   4-Feb-17
Όμορφη νυκτερινή σύνθεση με πολύ καλή ευκρίνεια και τονικότητα!
TassosP   4-Feb-17
Πολύ ωραίο θέμα και προσεγμένη και ισορροπημένη σύνθεση Γιώργο. Τα βράχια μπροστά δίνουν και την αίσθηση του βάθους αλλά έχουν και πολύ ενδιαφέρον ως προς το σχήμα και την υφή.
Προσωπικά νομίζω ότι η υπογραφή σου έπρεπε να είναι σε ανοιχτό γκρι τόνο γιατί τώρα τραβά το βλέμμα.
Συγχαρητήρια!!!
Geps   4-Feb-17
@TassosP : Ευχαριστώ Τάσο, την υπογραφή την βάζω να φαίνεται καλά επίτηδες και πολλές φορές τη βάζω αρκετά μέσα στο κάδρο γιατί με τις φωτογραφίες που ανεβάζω στο internet γίνεται μεγάλο πλιάτσικο.
christos pap   3-Feb-17
Πολύ ωραία λήψη Γιώργο!Μπράβο..!
Πως πήρες τις λήψεις (δλδ πως τοποθέτησες την μηχανή);
Απλές κάθετες με γύρισμα της κεφαλής; Γιατί έχει γίνει πολύ καλά η σύνθεση.
Πιο πρόγραμμα σύνθεσης χρησιμοποίησες;
Geps   4-Feb-17
@christos pap : Ευχαριστώ Χρήστο. Ναι, οι λήψεις έγιναν χωρίς να μετακινήσω τρίποδο, το σημείο έχει κατσάβραχα. Απλή περιστροφή της κεφαλής με πολύ λίγο γύρισμα. Το κάδρο αυτό το έπιανα όλο σε μια λήψη αν τραβούσα landscape οπότε η γωνία που κάλυψα δεν είναι τόσο μεγάλη για να πεις ότι είχα μεγάλη παραμόρφωση στο ένωμα. Χρησιμοποιώ photoshop πάντα, έχω δοκιμάσει χίλια δύο προγραμματάκια για πανοραμικές αλλά κανένα δεν μου ταίριαξε σαν το ps.
DG Δημήτρης   3-Feb-17
Πολύ καλή νυχτερινή!
Μου κάνουν εντύπωση τα εστιασμένα βράχια, φανταζόμουν ότι θα χρησιμοποίησες πολύ κλειστό διάφραγμα, αλλά με 5,6 που γράφεις μάλλον ο ευρυγώνιος τα κατάφερε αυτά.
Geps   4-Feb-17
@DG Δημήτρης : Στα 17mm με crop μηχανή είναι σωστό το όριο Δημήτρη αλλά ναι, θα ήταν καλύτερα με ένα διάφραγμα 8 τουλάχιστο για τέτοιες λήψεις, έχεις δίκιο. Ευχαριστώ!
Mpakatsias Petros   3-Feb-17
Πολύ ωραίο α/μ Γιώργο! Μου αρέσει η μεταλλική υφή που βγάζει όλο το κάδρο και ειδικά το νερό.
Παρατήρησα ότι η συμπίεση σου έβγαλε λίγο banding στον ουρανό. Μου έχει τύχει πολλές φορές αυτό (και πριν τη σμίκρυνση), συνήθως όταν προσθέτω βινιέτα με τη μέθοδο του gaussian blur, υπάρχει κάποιος τρόπος να το αντιμετωπίσεις αυτό;
Geps   3-Feb-17
@Mpakatsias Petros : Ευχαριστώ για το σχόλιο Πέτρο. Εδώ δεν υπάρχει βινιέτα ή τουλάχιστο δίνεται η εντύπωση ότι υπάρχει λόγω του πιο φωτισμένου στο κέντρο από την κατοικημένη με φώτα περιοχή και με την απομάκρυνση προς τα άκρα από τη φωτεινή πηγή, πάμε βαθμιαία προς τα πιο σκούρα. Ναι, όταν το βήμα στη διαβάθμιση τόνων είναι μικρό, ειδικά σε ασπρόμαυρο συμβαίνει αναπόφευκτα σε εικόνες web που αναγκαστικά έχουν αρκετή συμπίεση. Που να σου φτάσει το gamut του srgb, είναι μικρό για δύσκολα. Είναι και 1600px... Εδώ και σε AdobeRGB και χωρίς συμπίεση οι περισσότερες οθόνες τα φτύνουν.
Mpakatsias Petros   3-Feb-17
@Geps : Κατανοητό. Αυτό που με προβληματίζει είναι όταν συμβαίνει σε κανονική ανάλυση, όταν βγαίνει μετά τη συμπίεση δεν με απασχολεί. Λες δηλαδή ότι διαφέρει από οθόνη σε οθόνη;
Geps   3-Feb-17
@Mpakatsias Petros : Ε βέβαια παίζει ρόλο και η οθόνη. Οι απλές οθόνες αποδίδουν ένα 70-80% του gamut του RGB. Αυτοί που θέλουν παραπάνω (επαγγελματίες φωτογράφοι, γραφίστες, ατελιέ εκτυπώσεων κλπ) έχουν πανάκριβες οθόνες που αποδίδουν παραπάνω. Δες τη σειρά coloredge της eizo που ισχυρίζεται ότι πιάνει 98-99% adobeRGB να πάρεις μια ιδέα από τιμές.
Mpakatsias Petros   3-Feb-17
@Geps : Ναι τις έχω δει. Eizo 24’’ έχω, αλλά τη μικρότερη σειρά. Βέβαια όταν την πήρα ήταν ακριβότερη από τις σημερινές coloredge:)
antonio boboneras   4-Feb-17[2]
@Geps : Νομίζω πως εδώ είναι μια περίπτωση που το banding οφείλεται στην επεξεργασία και δεν ευθύνεται η απόδοση της όποιας οθόνης. Η οθόνη δείχνει απλά και μόνο τις πληροφορίες που έχει το αρχείο της φωτογραφίας. Αν οι πληροφορίες είναι διαφορετικές και τέτοιες που να μην επιτρέπουν την εμφάνιση banding νομίζω πως μια μέση οθόνη θα μπορέσει να ανταποκριθεί πολύ καλά!
Αν στο παρακάτω τμήμα της αρχικής φωτογραφίας (αλλά διορθωμένη) δεν διακρίνεις banding τότε αυτό σημαίνει πως αιτία δεν μπορεί να είναι η οθόνη!



Η πραγματική αιτία είναι τα 8bit στα οποία έγινε η επεξεργασία της φωτογραφίας.
Για να μην εμφανίζεται banding σε παρόμοιες μικρής διαβάθμισης περιοχές θα πρέπει η επεξεργασία να γίνεται σε raw αρχεία στα 16 bit!
Αν κάνεις μια αναζήτηση στο διαδίκτυο με "8bit vs 16bit" θα βρεις πολύ χρήσιμα άρθρα που εξηγούν το φαινόμενο πολύ καλά!
Με κάθε επιφύλαξη βέβαια αυτά που γράφω αλλά νομίζω πως έτσι είναι...
antonio boboneras   4-Feb-17
@Mpakatsias Petros : Εξήγησα στον Γιώργο που οφείλεται κατά την γνώμη μου το banding!
Geps   5-Feb-17
@antonio boboneras : Εσύ για να καταλάβω, μετέτρεψες σε 16bit το τμήμα και το ξανανέβασες? Σε τι χρωματικό μοντέλο είναι το τμήμα που ανέβασες sRGB? Όχι δεν έχει banding και αν όντως είναι έτσι, έμαθα και κάτι σήμερα.
antonio boboneras   4-Mar-17
@Geps : Γιώργο, συγχώρεσέ με που άργησα λίγο να απαντήσω στην ερώτησή σου! Είναι επειδή ήθελα να σου δώσω μια ολοκληρωμένη απάντηση (όσο είναι δυνατόν) κι όλο τεμπέλιαζα... Σήμερα κατάφερα να βρω και λίγο χρόνο οπότε έχουμε και λέμε... :)

Όχι... δεν το μετέτρεψα σε 16bit, το δούλεψα στα 8bit και στο ίδιο χρωματικό πρότυπο με την αρχική, το sRGB IEC61966-2.1.
Η μετατροπή σε 16bit, ίσως θα είχε κάποιο νόημα να γίνει στο αρχικό αρχείο jpeg των 8 bit και μετά να ακολουθήσει η επεξεργασία. (Αλλά ο καλύτερος τρόπος είναι πάντα λήψη σε raw και επεξεργασία στα 16bit) Στο ήδη επεξεργασμένο αρχείο jpeg που έχει εμφανιστεί το banding δεν έχει νόημα η μετατροπή... και η αντιμετώπιση γίνεται με διάφορους αυτοσχεδιασμούς και αλχημείες sto PS που δεν υπάρχει λόγος να σου αναλύσω... από τη στιγμή που σου παρουσιάζω τον πιο ενδεδειγμένο "φωτογραφικά" τρόπο αντιμετώπισης του banding που έχει να κάνει με τα bit. Άλλωστε ο μόνος λόγος που ανέβασα το τμήμα της φωτογραφίας και μάλιστα στην ίδια ανάλυση με την αρχική (αυτός είναι και ο λόγος που ανέβασα μόνο ένα τμήμα... για να μείνει ίδια η ανάλυση) ήταν για να σου δείξω πως δεν ευθύνεται η οθόνη σου η οποία μπορεί να ανταποκριθεί μια χαρά σε αυτό το εύρος τονικότητας που έχει ο νυκτερινός ουρανός.

Συμπερασματικά... και με μοναδική πρόθεση να σου φανεί χρήσιμη η παρέμβασή μου... θα σου πρότεινα τα εξής:
Ρύθμισε την μηχανή σου να τραβάει ταυτόχρονα jpeg και raw...
Βγάλε ένα νυκτερινό τοπίο όπου το φως του ουρανού παρουσιάζει μικρή διαβάθμιση όπως κι εδώ.
Προσπάθησε μετά στο jpeg με επεξεργασία να "ανοίξεις-φωτίσεις" αρκετά τον ουρανό.
Κάνε κατόπιν μια επεξεργασία και με το raw αρχείο στο Camera Raw του PS αφού πρώτα ορίσεις τα 16bit στο αντίστοιχο πλαίσιο διαλόγου...
Σύγκρινε τώρα το αποτέλεσμα των δυο επεξεργασιών στον ουρανό και βγάλε τα δικά σου συμπεράσματα!!!

Και τέλος... σημαντικό είναι σε κάθε περίπτωση να διατηρούμε το αποτέλεσμα της raw επεξεργασίας σε ένα αρχείο .TIFF στα 16bit που μπορεί να έχει μεγάλο όγκο από τη μια, αλλά από την άλλη διατηρεί την πληθώρα των απαραίτητων πληροφοριών που μας επιτρέπουν περαιτέρω επεξεργασία χωρίς υποβάθμιση της εικόνας και αναλόγως με το τι θέλουμε την κάθε φορά (εκτύπωση, web κλπ) να σώζουμε από το .TIFF αρχείο και το κατάλληλο jpeg στα 8bit που σαφώς θα είναι καλύτερο από οτιδήποτε αρχείο που μπορεί να προκύψει από επεξεργασία του jpeg που δίνει η μηχανή.
Δεν παύω να διατηρώ την όποια επιφύλαξη για αυτά που γράφω, όμως από όσα έχω διαβάσει και έχω δει σε πειραματισμούς με δικά μου αρχεία... πάνω κάτω κάπως έτσι πρέπει να είναι τα πράγματα...
Αν κάποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω... θα ήθελα κι εγώ να το μοιραστεί μαζί μας...

Σε γενικές γραμμές χωρίς να θεωρώ πως είναι απαραίτητη η χρήση raw για να καταφέρει κανείς να έχει μια καλή φωτογραφία... νομίζω πως υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που η προσφορά του είναι ανεκτίμητη!!!
dimkatra   3-Feb-17
Πολύ καλή Γιώργο δεδομένο των συνθηκών φωτισμού...
Δύσκολο και να μην κάψεις τα φώτα αλλά και να πάρεις λεπτομέρειες στην χερσόνησο...
Νομίζω δεν μπορούσες να κάνεις κάτι καλύτερο...
Geps   3-Feb-17
@dimkatra : Είναι τότε που πήγαμε μαζί. Αυτές ήταν οι τελευταίες που τράβηξα όταν πια νύχτωσε και άναψαν όλα τα φώτα. Ευχαριστώ φίλε, άντε να δούμε να ξαναπάμε μια μέρα με καλό ουρανό, η εποχή προσφέρεται.
evita   3-Feb-17
Εξαιρετική νυχτερινή, πανοραμική, ασπρόμαυρη. Θα ήθελα λίγο λιγότερα τα βράχια στο μέσον, νομίζω.
Geps   3-Feb-17
@evita : Γιατί Εύη?
evita   3-Feb-17
@Geps : μου φαίνονται παράταιρα και λίγο ψευτικα
ChalGas   3-Feb-17
Εντυπωσιακή λήψη Γιώργο, και δύσκολη, αν αναλογιστούμε, τους μεγάλους όγκους βράχων δεξιά, την νυχτερινή-πανοραμική, απόδοση, και το δύσκολο σημείο πρόσβασης. Μπράβο!!
Επειδή δεν έχω κάνει ποτέ νυχτερινή, με αντανακλάσεις.... Θέλω να ρωτήσω, αν έκανες παρέμβαση σ’αυτές, γιατί μου φαίνονται πιο "άγριες", σε σχέση με το υπόλοιπο τμήμα του νερού.
Geps   3-Feb-17[1]
@ChalGas : Προφανώς εννοείς τις περιοχές του νερού που φωτίζονται από τα φώτα. Όπου έχει αντανάκλαση έχει και φως που χτυπάει στην επιφάνεια του νερού, και λόγω της μακράς έκθεσης δημιουργεί hilights εξαιτίας του κυμματισμού του νερού. Έτσι εκεί που φωτίζεται το νερό έχει δημιουργηθεί λεπτομέρεια παρά τα 30 sec, ενώ στα πιο σκοτεινά έχει βγει πιο ομαλό αποτέλεσμα. Δύσκολο πράγμα να κάνεις το νερό εντελώς λείο σε νυχτερινή λήψη με φώτα Κώστα, θέλει πολύ μεγαλύτερους χρόνους έκθεσης
ChalGas   3-Feb-17
@Geps : Σ’ευχαριστώ για την απάντηση Γιώργο....Δεν τη γνώριζα, αυτή τη λεπτομέρεια.
Robert Cropa   3-Feb-17
Καταπληκτικό γράψιμο στο Α/Μ και το κάδρο άψογο!
Geps   3-Feb-17
@Robert Cropa : Ευχαριστώ πολύ Άρη (σωστό το όνομα?)
Robert Cropa   3-Feb-17
@Geps : Γιάννης, το δικό σου να υποθέσω Γιώργος;
Geps   3-Feb-17
@Robert Cropa : Γιώργος σωστά.
Αλέκος   3-Feb-17
Η φωτογραφία είναι πολύ ωραία και δραματική νομίζω έγχρωμη θα ήταν πιο ωραία προσωπική άποψη . Στον ουρανό κατέγραψες και μερικά αστεράκια , είδα χιλιάδες φωτογραφίες να καταγράφουν τον ουρανό στα 30 δευτερόλεπτα και τα αστέρια να δείχνουν πάντα λίγο ξεχειλωμένα ειδικά αν μπορείς να μεγαλώσεις την φωτογραφία αυτό οφείλεται νομίζω στην περιστροφή της Γής ,η απορία μου είναι γιατί δεν χρησιμοποιείται τουλάχιστον τα 25 δευτερόλεπτα που εξαλείφει αυτό το φαινόμενο . όσες φορές το δοκίμασα το αποτέλεσμα κατά την άποψη μου είναι πολύ καλύτερο . απλά απορία δεν είναι γιατί με ενόχλησαν τα 4 αστεράκια στην Φώτο σου
Geps   3-Feb-17
@Αλέκος : Σωστή παρατήρηση Αλέκο. Στα 30 sec και αναλόγως και εστιακής απόστασης τα αστέρια προλαβαίνουν να γράψουν ένα μικρό τόξο. Ήταν τόσο λίγα που τα αγνόησα, άσε που στην οθόνη της μηχανής ούτε καν φαίνονται. Έτσι κάνω, ότι είναι λίγο δεν το δίνω και πολλή σημασία.